تاریخچه چرخ خیاطی

تاریخچه چرخ خیاطی

یکی از پرکاربرد ترین وسایل در جوامع امروزی چرخ خیاطی میباشد که تا به امروز کارخانه های زیادی به تولید انواع چرخ خیاطی ها پرداخته اند و در این میان چرخ خیاطی های ژانومه از پرطرفدار ترین برندها میباشند .  ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با تاریخچه چرخ خیاطی در دوران مختلف آشنا نماییم .

اولین چرخ خیاطی اختراع شده در واقع یک سوزن در یک دستگاه چرخ مانند تعبیه شده بود که به هیچ وجه شبیه چرخ خیاطی های امروزی نبود . این احتراع در سال 1755 میلادی توسط چارلز وایز نتال به ثبت رسید.

و در سال 1790 شخصی به نام تامیس سنت انگلیسی ماشینی را به ثبت رسانید که کارش دوختن چرم و بخیه زدن کفش و پوتین با دوخت های شبیه زنجیره ای بود اما هیچوقت مورد استفاده واقع نشد.

تاریخچه چرخ خیاطی

در کشور آلمان شخصی به نام کرمز اولین کسی بود که در سال 1810 دستگاهی مشابه اولین چرخ خیاطی اتوماتیک را تولید کرد اما این اختراع نیز خوب کار نمیکرد و موفقیت آمیز نبود.

و بالاخره در سال 1830 فردی به نام پارتلمی تیمونه در کشور فرانسه توانست دستگاهی مشابه چرخ های امروزی را تولید نماید که بسیار خلاقانه بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت .

همزمان با این احتراع در نیویورک نیز مردی به نام والترهنت چرخ خیاطی را ساخت که مجهز به سوزنی نازک در نوک خود بود و قابلیت  کوک زدن را داشت اما این شخص هیچوقت موفق به ثبت اختراع خود نشد.

در واقع با تمام تلاشهای افراد دیگر ، افتخار اولین ثبت چرخ خیاطی نصیب الاس هاو شد و همزان با او آیزک سینگر در آمریکا موسس برند چرخ خیاطی سینگر به این اختراع دست یافت .

سینگر در سال 1850 به طور تجاری موفق به تولید چرخ خیاطی هایی شد که بدون کمک دست و با پدالی که با پا کارمیکنند و همچنین قرارگیری پارچه به صورت عمودی و وجود یک سوزن ثابت گردید .

تاریخچه چرخ خیاطی در ایران :تاریخچه چرخ خیاطی

در ایران تا قبل از زمان مظفر الدین شاه ، خیاطی توسط زنان و به صورت دستی انجام میشد و اما با سفر مظفرالدین شاه به اروپا اولین چرخ خیاطی به ایران وارد شد که یک چرخ قفقازی برای دوخت لباس درباریان بود.

این وسیله کار خیاطی را بسیار آسان نموده بود اما با توجه به اعتقادات مذهبی مردم که دستگاه را ساخت دست فرنگیان و نجس میدانستند ، چندان مورد استقبال قرار نگرفت

با گذشت زمان و قابلیت های چرخ خیاطی این وسیله در تمام خانه ها حضور پیدا کرد و در دوزان پهلوی کارخانه سینگر اولین نمایندگی فروش چرخ خیاطی در ایران گردید و به تمامی افراد علاقمند کار  با چرخ خیاطی در همان شرکت آموزش داده میشد.

تا به امروز که انواع چرخ خیاطی ها مانند ژانومه ، هیتاچی ، مارشال ، برادر و .. در ایران بسیار محبوب و شناخته شده میباشند و دیگر کسی از چرخ خیاطی دستی استفاده نمی نماید و مدلهای برقی و دیحتالی جای آنها را گرفته است .

شما میتوانید چرخ خیاطی و اتو پرس های ژانومه را با بهترین قیمت و ضمانت نامه معتبر و اصل شرکتی از سایت ژانومه بانه خریداری نموده و در سریع ترین زمان درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.